Follow Instagram

9.04.2013

Summertime

Hello everyone how are you doing? :) The summer is already over but I havent been blogging much at all but I can tell you that I've been busy the whole summer. I've was working at McD, I read all seven Harry Potter books and I watched all eight Potter movies with my friend Kia and I hang out with my friends as much as possible. 15th of August me and my sisters had a flight to Pula, Croatia but I'll post about the trip later on!

Moikka kaikille mitä kuuluu? :) Kesä oli ja meni ja mä en hirveesti bloggaillu, mutta tekemistä riitti kyllä ja kiirettä piti koko kesän. Kävin töissä ahkerasti parhaassa McDonaldsissa, luin kaikki Harry Potterit ja katoin kaikki Harry Potterit Kian kanssa ja näin kavereita niin paljon kun ehti! 15.8 lähettiin siskojen kanssa reissuun, mutta siitä tulee postausta myöhemmin! 



I don't get to spend much summer cottage time like other Finns do because we don't have a cottage here in Finland. But I gotta say that while living in the center in the middle of concrete houses I do miss the nature. I love to go to middle of a forest and just look around to the green trees and everything. I like to see lakes and swim in the cold water. Though I have to admit that I can't stand the silence for long and that's why we played the music from an old radio all the time while being at Kia's and Kassu's (Kassu is Kia's awesome little brother) cottage!

Mökkielämää mä en saa kokee kovin usein, koska meillä ei ole omaa mökkiä täällä Suomessa. Mutta voin sanoa että kokoaikainen keskustassa asuminen saa kyllä himoitsemaan mökkielämää ja vihreyttä! Rakastan mennä keskelle metsää vaikka myönnän että hiljaisuuden vaihdan aika äkkiä kovaääniseen musiikkiin. Onneks tuolla Kian mökillä oli radio niin sitä sitten popitettiin! 



 I got to try many new things. We played a game called Mölkky, and I lost. We were shooting with a gun and I almost hit the board, I walked with those big wooden legs and made our pancakes with old "murikka" with is like .. I can't explain nor find the word in english so never mind :D For Finnish people these activities are normal but for me they are like woow and I loved it. We also went to sauna and jumped to an icy cold water, we grilled and Kassu managed to make the best chicken ever and watched two Harry Potters. The best thing though was this small warehouse that they got outside with an wooden elf in front of it. It reminded me of Hobbits!

Sain kokeilla kaikkee uutta! Pelattiin mölkkyä, jossa hävisin, ammuttiin ja osuin tasan kerran tauluun vaikken kyllä noitten ihme ympyröitten sisään sitä saanukkaan.. Kävelin myös puujaloilla ja tehtiin letut murikalla! Mahtavaa :D Monille tää on varmaan iha perus mökkielämää, mulle se on jotain aivan uutta. Päästiin myös grillaamaan (sitä oon onneks harrastanut aijemminkin haha) ja Kassu (Kian pikkuveli joka on iha huippuhauska!) grillas meijän kanat paremmin kun kukaan ikinä. Ne oli just sopivasti paistunu eikä lainkaan kuivia. Nam! Samalla juotiin parit orgaaniset somersbyt (kannattaa maistaa, paljon parempia kun perus somersby ja samalla terveellisempää kamaa:)). Käytiin myös saunassa ja sieltä juostiin jääkylmään järviveteen joka tuntu luissa asti ja katottiin myös parit Potterit. Paras juttu tuolla kyllä oli tuo söpö pikku varasto vai mikä olikaa missä tuo tonttu seisoo. Tuli nimittäin mielee ihan hobittien asumukset :D


Recording to the pictures it seems like I have been with Kia the whole summer and well I guess that's somewhat the truth. I like the way we have got to know each other better and better. But well I have seen other people too. Here is some evidence. The person in the picture is Saara who had her 19th birthday. I bought her a nice jar from AmandaB and made her delicious American chocolate cookies. Delicious! They aren't really healthy but well what cookie is?
So yeah it was a Friday when we went to Saara's place. We had the pool there (though I couldn't take advantage of it becaue I came late from work), some drinks and cakes! Later we went to a bar and danced the whole evening! Loving it :)

Tuntuu näiden kuvien perusteella, että oon ollut vaan Kian kanssa koko kesän :D Ja no pakko myöntää että Kian kanssa on eniten oltukin ja on mukavaa kun ollaan nykyään niin hyvissä väleissä! Mutta tähän väliin siis kuva Saarasta, jolla oli synttärit kesällä ja pääsin vihdoin mukaan osallistumaan! Ostin Saaralle lahjaksi AmandaB:stä ihanan lasipurkin, jonka voisin kyllä käydä ostaa itsellenikin.. ja täytin sen omatekemilläni American Cookiesseillä (paras resepti täältä) joita rakastan yli kaiken! Joo ne on rasvasia ja epäterveellisiä, mutta mitä muuta keksien kuuluu olla? :D Toivottavasti Saarakin tykkäsi. Mentiin eka siis Saaralle ja siellä saatiin käydä uimassa altaassa (mä en valitettavasti ehtinyt kun tulin myöhässä) ja sitten otettiin muutamat, syötiin kakkua ja lähettiin baariin. Siellä sitten tanssittiin koko ilta ja pidettiin vaan hauskaa. 


Potters! As I already told in the beginning of this post I've been all about Potters this summer. I even borrowed this "The tales of Beedle the Bard" that I didn't know even exists. And you can't even imagine how crazy I got when Kia said that she owns it! Like a dream come true or something..
We watched the last two Potters while eating a delicious blueberry pie. After that I went home but came to Kia's place again in the evening. We drank some ciders and shampagne and had fun with Kassu and their mother. It was really a lot of fun. Later on we left with Kia to the bar that was totally empty. Well it wasn't a surprise and it didn't ruin our night. We danced, we drank and we talked about many thoughtful things. When we finally headed home I felt really happy!

Ah ja sitten Pottereihin. Niinkun jo alussa sanoin, niin kesä on ollut Potter täytteinen. Luin kaikki seitsemän potteria ja katsoin kaikki kahdeksan leffaa Kian kanssa. Sain myös Kialta lainaksi tän Siuntio Silosäkeen Tarinat satukirjan, jonka olemassaoloo en edes tiennyt ja sekosin ihan täysin kun Kia sanoi omistavansa tuon ihanan teoksen. Voiko olla parempaa? No ei!
Vikat kaksi Potteria katottiin yhdessä mustikkapiirakkaa syöden. Oli muuten hirveen hyvää piirakkaa ja vielä kahvit siihen mukaan, nam! Illalla tavattiin sitten uudestaan. Tulin Kialle ja otettiin muutamat tai vähän enemmät ja samalla Kassu ja heidän äiti viihdytti ja valisti meitä. Joskus yhentoista aikaan lähettiin kohti baareja, jotka olivat yllätys yllätys aivan tyhjiä! Mutta ei se mitään, me tanssittiin ja loppuaika vietettiin Mikkelin Kharman vessassa keskustellen kaikkee syvällistä. Ja lähtiessä oli hirveen hyvä fiilis kaikesta :D Parasta!


And what about the rest of my summer. I've been at the Pipe fest that is Finland's biggest hip hop festival and I will post about it when I get all the photos. I've been at the roadtrip in Jyväskylä with my friends (you can read about it here) and I've visited my friend Yassu in Joensuu (here). The life is good right now. I have just moved to a new city, Kuopio, to live with my sister Hermina. We are living in a small apartment now but we are searching for a bigger one. I got a job from Kuopio McDonald's and I'm soon going to study nutricion in the open university. Nutricion is something that I have wanted to study my whole life since I was 10 years old and I can't even tell you how happy I am right now. So Life, here I come!

Mitä muuta mun kesään tulee, pääsin myös käymään Pipe festareilla ja tietenkin roadtripillä Jyväskylässä, josta olenkin jo postannut aijemmin (katso postaus tästä), olen käynyt Joensuussa Yassun luona (tässä) ja vaikka mitä muuta. Elämä on nyt hyvällä mallilla. Olen justiinsa muuttanut Kuopioon ja asutaan nyt yhdessä pikkukämpässä Herminan kanssa. Etsinnässä on kyllä uusi vähän isompi asumispaikka, mutta eiköhän se kohtapuoliin ala löytymään. Oon myös saanut töitä Kuopion mäkistä josta on iha hirveen innoissani ja pian, 20.9 alkaa myös Avoin yliopisto! Siellä opiskelen siis Ravitsemustiedettä ja oon siitä ihan yli innoissani :D Tää on se ala mitä oon halunnu itelleni 10 vuotiaasta asti. Joten täältä tullaan!

By, Bincci

2 comments: