Follow Instagram

4.02.2013

It ain't going to get fit by itself


Hello guys :) I decided to make a small fitness-motivation post for you. I'm using some weheartit-photos that I found inspiring and motivating :)
I've been working out for months now and it has become a big part of my life. Although I made a big mistake not long time ago when I stopped working out because I thought that it's taking time from my studying. I had some big important exams coming in high school so I gave all my time for them. That was a mistake that cost me a lot. Not only because sitting in one place for many hours is really bad for every part of your body but also because I have a habit of eating a lot of chocolate while I'm studying and while doing the exams! And let's not forget that I've gained a lot of weight in the past one-two years. Although this time I'm not craving for the skinny body as I used to. I want the fat procent down, sure, but I want some muscles to hide my bones! Bones are not pretty, muscle surely is!


Moikka! Meikä päätti tällä kertaa tehdä teille pienen fitness aiheisen postauksen. Käytän tässä jotain weheartit kuvia, jotka oli mun mielestä motivoivia! 
Mä oon ite alottanut treenaamisen jo monta kuukautta sitten ja siitä on tullut jollain tavalla jo elämäntapa. Tein tosin erittäin hölmön virheen vähän aikaa sitten, kun luulin auttavani opiskeluani sillä että paneuduin siihen 100% ja unohdin liikunnan totaalisesti! Kokoaikanen istuskelu sai mun kroppani oireilemaan (paska selkä) ja tietty rasvaa kertymää vähä joka paikkaa, koska mikä sen mukavampaa syötävää opiskelun yhteydessä kun suklaa? Nii ja tietenki samalla ku tekee sitä yo-koetta ni suklaata pitää olla ja reilusti! Sen lisäksi oon kyllä lihonnut aika paljon viimesen 1-2 vuoden aikana. En tietenkään haluu yhtä luisevaksi kun ennen, mutta rasvaprosenttia silti alas ja sitä lihasmassaa ylös. Luut ei oo nättejä, lihas sen sijaan on :)

 Me in July 2011. Yes I was way much thinner back then!


 I started my process last Thursday. I went for a 30 min jogging (I usually run one hour so I guess I was being lazy?) and I remembered to change my speed by sometimes walking really fast, sometimes jogging and sometimes running like crazy! Your body is clever: when it gets used to the surtain speed it finds a way to save your calories! But when you change the rythm it increases the calorie lost! So trick your body if you want better results :)
On Friday I also did a horrible thigh-butt workout by Amanda Russell and it killed me! I couldn't do it twice as you are supposed to but I did it once and I haven't been able to walk after that.. However I continued after that with a simple ab-arm workout of my own.
Saturday was free from work out and I gave my all to studying. However on Sunday I went again for a 30min jogging and continued after that with 6min jumping exercise since my jogging ended with a horrible pain in my lower stomach so I didn't really run that much.. So first was the 6min work out that got me all sweatty. After that I did an ab work out also by Amanda Russell, then again that 6min sweat thingy and then an arm workout by Amanda Russell, of course. Oh and I have to mention that my mom was training with me. Me and my sisters have made her to train three times a week and she also does these awful work outs by Amanda. Once she threw up because of the training but she still continues. Proud of you Mama :)
Monday was again a free day and on Tuesday I gave 100% to the Amanda Russell's thigh-butt work out. On Wednesday it is a time for jogging and shaping the abs and arms again :) This is how we get better.


 Alotin mun prosessin viime torstaina. Menin sillon 30 minuutin hölkkälenkille (yleensä teen tunnin reissuja, joten taisin laiskotella..) enkä unohtanut tehä niitä spurtteja ja kävelläkin välillä. Sillähän tavalla sen rasvan saa parhaiten palamaan, sillä meijän kroppa osaa kyllä säästää energiaa, etenkin kun se tottuu tiettyyn vauhtiin. Sen takia kroppaa kannattaa huijata vaihtelemalla sitä juoksutempoa.. Näin saat eniten irti juoksuretkestäs :)
Perjantaina oli Amanda Russellin jalka-peppu treenin vuoro. Ja oli muuten tappo! En jaksanut tehä sen kuin kerran, vaikka se kuuluisi tehdä kahteen kertaan! Mutta sain ihan kelpo ajan, eli 12 minuuttia. Sitä sitten vaan parantelemaan :) Sen treenin jälkeen jatkoin vielä perus käsi-vatsatreenillä.
Lauantai oli sitten lepopäivä. En nimittäin Amanda Russellin takia voinut edes liikahtaa sohvalla ilman kaameaa kipua. Sunnuntaina pakotin itteni liikkumaan kivuista huolimatta. Kroppahan palautuu parhaiten kun vähän lämmittää lihaksia. Menin siis taas 30min juoksulenkille, joka kuitenkin päättyi lyhyeen aivan kammottavan vatsakivun takia. Kävelin sitten tällä kertaa :) En halunnut päästää itteäni kuitenkaan helpolla eli treenasin sitten kotona. Tein alkuun 6min lämppärin, jossa hiki nousi muuten pintaan ihan mukavasti ja henkeäkin haukoin kuin kala kuivalla maalla. Sen jälkeen tein Amanda Russellin vatsatreenin. Sitten taas 6min sama lämppä. Ja vielä perään saman Russellin käsitreeni! Ja äiti muuten sai treenata siinä samalla. Ollaan saatu se siskojen kanssa treenaamaan kolme kertaa viikossa. Tekee myös noita Amanda Russellin treenejä ja on oksentanukkin niiden takia, mutta nyt menee jo paremmin. Hyvä äiti! :)
Maanantai oli vapaapäivä ja tänää tein uudestaan sen kamalan jalkatreeni. Keskiviikkona sitten juoksemaan se kipu pois ja perään käsi-vatsa treeni. Näillä mennään.

 ---
Hopefully this post made you at least think about starting working out. Three hours of work out in a week is a minimum that our body needs and it doesn't take a lot of time. Let's make sure that we keep our bodies fit forever! Thank you for reading :)

Toivottavasti tämä postaus sai teidät edes ajatteleen treenaamisen aloittamista. Minimisuositushan on se kolme tuntia viikossa, mikä ei muuten vie paljon teidän aikaa. Joten eiköhän pidetä huolta siitä, että ollaan vanhanaki timmeinä ja liikkumiskykyisiä! Kiitos kun luitte, heipu :)!

by. Bincci

No comments:

Post a Comment